بررسی روند تغییرات جزیره ی حرارتی شهر کرمان و تحلیل فضایی آن


بررسی روند تغییرات جزیره ی حرارتی شهر کرمان و تحلیل فضایی آن

***

چکیده

رشد جمعیت و توسعه ی شهرنشینی یکی از عوامل موثر بر افزایش دمای هوا در نواحی شهری است که موجب ایجاد جزیره ی حرارتی بر روی این مناطق در مقایسه با محیط اطراف می شود. در پژوهش حاضر سعی شد تا ساختار فضایی جزیره ی حرارتی شهر کرمان با استفاده از تصاویر ماهواره ی لندست (دوتصویر) بین سال های 1987 تا 2013 مطالعه شود. بدین منظور با به کارگیری سنجش از دور حرارتی، نقشه های دمای سطح زمین استخراج شد. برای تشخیص بهتر این پدیده، نیمرخ هایی در جهت عرضی نیز تهیه شد. بررسی تغییرات زمانی دمای سطحی نشان داد که در طول دوره ی مطالعه، الگوی توزیع دمای سطحی دچار تغییر شده و مقدار مساحت دماهای بالا افزایش قابل ملاحظه ای داشته است. نتایج نهایی این مطالعه نشان داد که جزیره ی حرارتی شهر کرمان به خصوص در بخش های تجاری و مناطقی که شاهد کاهش پوشش گیاهی بودند افزایش یافته است.

***

در این مقاله از نرم افزار Envi برای تحلیل و تفسیر نقشه های لندست استفاده شده است.

***

این مقاله در هیچ همایش یا مجله ای چاپ نشده است و می تواند برای دانشجوان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته آب و هواشناسی مورد استفاده قرار گیرد

تعداد صفحات: 9صفحه


مبلغ قابل پرداخت 10,620 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما